Employer brand & Arbeidsmarktcommunicatie
De arbeidsmarkt is krap. Zeker voor bepaalde expertises die heel Nederland nodig heeft. Als werkgever wil je het liefst de beste kandidaten aannemen. De beste mensen maken een organisatie immers beter. Maar soms het lukt niet om deze te vinden en binnen te halen. Of is er niet de expertise op de HR- of recruitment afdeling om dat te doen. Wij helpen je graag met deze uitdaging vanuit onze expertise, want recruitment lijkt inmiddels steeds meer op marketing!
Employer branding
Werken aan je imago als werkgever is actueel voor veel bedrijven en organisaties. Een gerichte strategie en aanpak maakt dat schaars talent ook jouw vacatures gaat overwegen. SPAZIO LIBERO gelooft in een positieve reputatie bij de doelgroep in combinatie met een goed plan van aanpak om jouw verhaal als werkgever en de vacatures onder de aandacht te brengen.
Het gaat om meer dan salaris
Een goed salaris is voor de helft van de werknemers een voorwaarde. Wil je dat de beste kandidaten daadwerkelijk voor jou kiezen, dan is meer nodig. Zeker bij de nieuwe generatie jonge mensen. Je moet zichtbaar zijn, kandidaten willen zich kunnen ontwikkelen, mensen willen bij een organisatie werken met een fijne sfeer en flexibel kunnen werken.
Maatschappelijke impact van de werkgever
Werken bij een werkgever waar het personeel trots op is, wordt ook steeds belangrijker. Niet alleen trots op de organisatie, of op de geleverde prestaties. Maar steeds meer op de maatschappelijke relevantie: wat draagt de werkgever bij aan de maatschappij?
Laden van het werkgever merk
Samen met jullie laden wij het merk om daarmee energie, trots en aantrekkingskracht te creëren. We beginnen meestal eerst met een analyse zodat we een goed vertrekpunt kunnen genereren als basis voor de employer branding.
Arbeidsmarktcommunicatie
Als afgeleide van het employer brand vertelt arbeidsmarktcommunicatie het unieke verhaal van je bedrijf of organisatie. Het bereiken en aanspreken van kandidaten is daarbij een flinke uitdaging.
SPAZIO LIBERO helpt je met een aanpak gebaseerd op de ‘candidate persona’; de kenmerken van de kandidaat, wat deze belangrijk vindt en waar hij of zij te vinden is. Op basis daarvan kijken we naar de in te zetten boodschap, vacature-tekst opzet, advertenties en kanalen variërend van jouw eigen werken-bij site tot Linked-in en relevante jobsites.
Werken bij website of vacature rubriek
Heb je nog geen vacature onderdeel op de website of kan dit verbeterd worden? Dan zetten wij graag onze webdesign expertise in om hier de stappen te zetten die nodig zijn.
Onze vacature-tekst service
Vacatures zijn een uithangbord van jouw bedrijf of organisatie. Ooit bij stil gestaan? Een vacature kan jullie merk positief beïnvloeden maar ook negatief. Een goed geschreven vacaturetekst trekt de juiste kandidaten aan en scheelt vaak veel tijd in het selectieproces. Dit vinden wij zo essentieel dat we persoonlijk langs komen voor een vacature intake om zo de cultuur te proeven en te achterhalen wie jouw ideale kandidaat voor de vacature is. Vervolgens schrijven wij de vacaturetekst origineel, informatief en passend bij de 'candidate persona'. De candidate persona’s die we gebruiken zijn gebaseerd op actuele data-gedreven analyses.
Voordelen uitbesteden vacature tekst schrijven:
- juiste doelgroep direct (vanaf de eerste alinea) aanspreken
- daardoor natuurlijke voorselectie
- sterker profileren als aantrekkelijke werkgever
- goed leesbare teksten met optimale vindbaarheid
- meer relevante cv’s ontvangen
- sneller en beter selectie proces
Waarom klanten voor ons kiezen
Altijd één vaste contactpersoon - Ervaren professional die frisse energie brengt - Creatief en vernieuwend - Stelt de goede vragen - Duidelijke offertes, geen onverwachte verrassingen - No-nonsense, informeel en flexibel - Goede nazorg